Stories

We nemen je mee in de wereld van Customer en Employee experience. CX en EX. We vertellen je wat je er mee kunt winnen, welke valkuilen er zijn en op welke rode vlaggen je moet letten.

Medewerkersgeluk? Niet aan beginnen!

De manier waarop medewerkers hun werk beleven, in de volle breedte, noemen wij medewerkersbeleving (voor het gemak ook wel EX). Hoe veel organisaties er over praten gaat het opeens over medewerkersgeluk. Wij vragen ons af of dit een slimme strategie is. Waar het een, medewerkersbeleving, de verantwoordelijkheid is van de organisatie is het tweede een…

Lees meer

Case Study – Transavia

Een exemplarische case die aangeeft wat wij met PEBex proberen te bereiken is de ‘Transavia Case’ – waar Transavia, Excap & Insinto hebben samengewerkt om evidence-based customer experience te kwantificeren, te begrijpen en te verbeteren – en daarmee de financiële resultaten.   Transavia is een in 1965 opgerichte luchtvaartmaatschappij en vervoert zowel zakelijke als vakantie…

Lees meer

Bias: Het Dunning-Kruger effect

Om als Customer Experience Manager Evidence Based te handelen is het belangrijk om (eigen) kwaliteiten, en valkuilen te (h)erkennen. Psychologen zoals de bekende Tversky en Kahneman hebben zich verdiept in wat het menselijk handelen drijft en hoe onze eigen hersenen ons voor de gek kunnen houden. Als wetenschapper, arts, onderzoeker of Evidence Based professional is…

Lees meer

Hieronder vind je de titels van 20 boeken die wij aanraden te lezen.

  • The Oxford Handbook of Evidence Based Management
  • How Brands Grow: what Marketers Don’t Know
  • How Brands Grow 2
  • Hard Facts, Dangerous Half-Truths And Total Nonsense
  • Becoming the Evidence-Based Manager
  • Fooled by Randomness
  • Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness
  • Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions
  • Risk Savvy: How to Make Good Decisions
  • The Signal and the Noise
  • Think Like a Freak
  • Thinking, Fast and Slow
  • Judgment in Managerial Decision Making
  • The Theory That Would Not Die
  • Naked Statistics: Stripping the Dread from the Data
  • Pocket Guide to Critical Appraisal
  • Bad Science
  • The Science of Successful Organizational Change
  • The Knowing-Doing Gap
  • Evidence Based Coaching